Det er en vidunderlig morgen. Godt nok efterår. Det er dog en smuk morgen. Og jeg er på vej på arbejde. Cykler glad afsted her. Solen skinner. Jeg har kun 5 km til mit arbejde, så cyklen er det ideelle transportmiddel. Jeg ser frem til endnu en dag hos en god arbejdsgiver. En leder, der har massevis af humor. Altså når man lige har lært ham at kende. Han kan virke lidt bøs i det. Men det er han faktisk aldrig. Han er jyde. Så det kan være lidt svært for os sjællændere at forstå ham. Men nu, hvor jeg kender ham, så er jeg med på, hvad det er, han siger. Og vi har da også en god måde at kommunikere på.

Firmatelefonpasning

Han er god til at lære mig op. Og han har tålmodighed. Han ved udmærket godt, hvor frustrerende det kan være at skulle være obs på alt, når man er ansat til firma telefonpasning for 5 kunder samtidig. Det har han i det mindste fortalt mig.
Jeg startede på mit job i sidste uge og kan ikke sige, at jeg ved alt endnu. Jeg ved dog, at der er meget sladder i virksomheden, hvor jeg arbejder. Jeg er ligeglad med sladder. Jeg vil bare gøre et godt stykke arbejde. Vil gerne være teamleader en dag. Og jeg kan godt lide at tale med mennesker. Måske er det grunden til, at min leder gør lidt ekstra for mig.

Handler om at spørge rigtigt

Han kan se og høre, at jeg stiller gode spørgsmål og, at jeg forsøger at håndtere situationer med svære kunder her i callcenteret så godt, jeg kan og har lært. Så lad bare alle de andre sladre. Jeg ved, at de sladrer om mig. Jeg tror, at de er lidt misundelige på mig. Det er deres problem. Alle her i virksomheden får samme behandling.